Roczne sprawozdanie finansowe

Zmiany w uchwale o podatku VAT działające od 1 stycznia 2015 roku sprawiły, że kasy fiskalne stawały się podstawowym elementem będącym bazę do rozliczenia działalności. Jednakże nie każda osoba zakładająca kampania gospodarczą musi dysponować taką kwotę.

Zwolenia z celu posiadania kasy Kasy nie są niezbędne w przypadku osób, których roczne obroty nie przekraczają 20 tysięcy złotych, przy czym obowiązek posiadania kasy dotyczy jedynie firm, które wykonują sprzedaż na praca osób fizycznych i rolników. Jednocześnie firmy, które zajmują obowiązek prowadzenia rozliczeń z użyciem kasy, muszą ewidencjonować każdą transakcję, do jakiej zdobyło po zakupieniu kasy. Natomiast firmy, jakie w rozwoju roku przekroczyły zbyty w wysokości 20 tysięcy złotych, powinny rozpocząć ewidencjonowanie dochodów z użyciem kasy po 2 miesiącach licząc od dnia, w jakim przekroczyli wspomniany limit. Kas fiskalnych nie muszą ponadto mieć przedsiębiorstwa, które działają usługi edukacyjne, finansowe, ubezpieczeniowe oraz telekomunikacyjne. Ulga za zakup kasy Zakup kasy to wydatek rzędu kilkuset złotych, jednak przedsiębiorca, który zakupi kasę fiskalną, może dzielić na zwrot w wysokości do 90% wartości zakupu, przy czym wartość odliczenia nie może przekroczyć 700 złotych. Aby wziąć z takiego odliczenia, przedsiębiorca, który zakupił kasę fiskalną, musi dostarczyć w prostym urzędzie skarbowym pisemne oświadczenie o czerpaniu z kasy zanim zacznie spośród niej używać, z określonym określeniem miejsca użytkowania kasy z dowodem zakupu kasy oraz zaświadczeniem o działaniu wymogów dotyczących urządzeń rejestrujących zgodnie z ustawą o podatku VAT. Ulgę daną na zakup kasy ważna jednak stracić, gdy kasa nie jest serwisowana. Zgodnie z ustawą urządzenia rejestrujące sprzedaż należy serwisować przynajmniej raz na 25 miesięcy w specjalnych serwisach. Posiadanie kasy fiskalnej uzależnione jest ponadto z obowiązkiem przechowywania kopii wystawionych paragonów (przez 2 lata) oraz raportów dziennych, tygodniowych i miesięcznych (przez 5 lat), od końca roku rozliczeniowego, w jakim stanowiły podzielone. Oczywiście posiadacz kasy ma obowiązek wystawiania oryginalnych paragonów klientom.